אתר חץ וקשת
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » אתר חץ וקשת » ארכיון הכתבות » כתבה: חוויה אישית של תמיר חץ וקשת 2019

תמונת מגזין חוויה אישית של תמיר חץ וקשת 2019 פורסם על ידי ענת מילרד
בתאריך 17/10/2019
בכתבה זו צפו 56 גולשים

חץ וקשת החוויה האישית שלי

תמיר מהנהגת השחר

הלכתי למיונים של חץ וקשת ופתאום כשראיתי את הלוגו של המשלחת נזכרתי כשהייתי בכיתה ח' המדריך שלי סיפר שהוא היה גם חניך בחץ וקשת ועל החוויות שלו מאותו קיץ ואז נפל לי האסימון והבנתי עם עצמי שאני רוצה להיות חלק מזה!

במהלך טיול פסח באמצע המסלול הטלפון שלי צילצל ובשיחה הודיעו לי שהתקבלתי ללחץ וקשת, התרגשתי נורא!

אחרי שבוע וחצי יצרו קבוצה של המשלחת והתחלנו כבר להכיר שבטים שלא הכרתי, אפילו מקומות בארץ שלא ידעתי שקיימים. ואז סוף סוף הגיעה הסמינר ויכולתי לחבר בין פנים לשם.

בסמינר עברנו מלא פעולות מיוחדות שאף פעם לא עברתי,

הזמן בין הסמינר למשלחת עבר מהר... ואז התחילה המשלחת!

הגענו בבוקר חמישי לבית פיליפס, העמסנו ציוד לאוטובוס ונסענו לנתב"ג  להכיר את החברים החדשים.

כביכול נסיעה של שעתיים לבן גוריון הפכה לנסיעה של שש שעות מכיוון שהיה פנצ'ר בגלגל, עצרנו באמצע שום מקום, חיכינו לאוטובוס חדש ובינתיים הייתה שקיעה מדהימה וככה התחלנו להכיר את החברים החדשים והקבוצה שלי לחודש הקרוב . הכרתי להם את הדאפו שלי (בד מיוחד) והתחלתי ללמד אותם איך מסובבים אותו על האצבע, בגלל הסיבוב של הדאפו קיבלתי  את הכינוי "איש הפיצה" כי הם חשבו שאני עובד בפצריה.

נסענו למדרשת בן וחולקנו לחדרים לא הכרתי תחילה את חברי לחדר, אבל ברגע שכולם היו בחדר היה קליק מידי, ידעתי שזה חדר מושלם! הפעלנו מוזיקה, דיברנו הרבה וכבר הגיע הזמן לישון.

הגיעה השבת וערכנו קידוש, זה היה רגע עבורי שבו גילית כמה השבת יכולה להיות מיוחדת ונעימה, שיחקנו במשחקי קופסא ונזכרתי בילדות שלי שככה היא הייתה למדתי טאקי ג'נגל ספיד ועוד משחקים ובדיעבד היה כיף לא לגעת בטלפון כל השבת.

בצאת השבת עשינו הבדלה, אני אישית לא הכרתי את הדבר ופתאום למדתי דבר חדש על יהדות.

ביום ראשון ירדנו דרומה הכי שאפשר- לאילת, ירדנו מהאוטובוס ולא עברו חמש דקות וכולם היו כבר במים. בערב יצאנו לטיילת ובילינו בערב "חופשי" עם כל החבר'ה,  יום למחרת כבר עלינו צפונה לים המלח, לפני ים המלח טיילנו למעיין "עין בוקק" והוא היה מרהיב, היה חם בחוץ והמים היו נקיים וטובים- אין אחד של נכנס. לאחר מכן הלכנו לים המלח והיה ממש כיף.

ביום למחרת טיפסנו את מצדה בזריחה ולא סתם אני שומע את המשפט כל פעם מחדש "במצדה יש את הזריחות היפות בכל הארץ" ובאמת כך היה.

שלושה הימים האחרונים של השבוע היינו בתל אביב הכרתי מקומות שלא הכרתי לפני כן בעיר.

היינו בשוק הכרמל, אכלנו שם וספגנו אווירה תל אביבית

לקראת הסוף שבוע בבית ביקשו ממני לארח, לא ידעתי את מי אני מארח, אבל נתתי צ'אנס .

בבוקר עשו בינינו היכרות מקדימה ומסתבר שהכרתי אותו כבר מאותו היום שחיכינו בנתב"ג לטיסה וכבר אז היה בנינו קליק.

העברנו שלושה ימים מדהימים, הגענו ברכבת הביתה וזאת הפעם הראשונה שלו בישראל, היה מצחיק וגם קצת מוזר, הוא השווה מה שונה ומה דומה.

בבוקר יום ראשון נסענו לכרמל, לאחר המסלול בשפרעם התעוררתי לקריאות של המפקדים בגדנ"ע והתחלתי להבין בכלל שהגעתי לצבא! היה מאתגר ומעט קשה אבל הייתה חוויה טובה ומעצימה.

לאחר הגדנ"ע  יצאנו שוב פעם לסוף שבוע בבית,  הפעם לא אירחתי ואני מתחרט על זה עד היום .

השבוע הבא היה בצפון, ביקרנו באתרים יפים, עשינו סנפלינג, מסלולים ועוד מלא דברים , לאחר מכן התבקשנו לבחור בין שני מסלולים ואני הייתי ביומיים בגולן, עשינו את נחל ג'ילבון ומפל דבורה שהוא מפל יפייפה וטבלנו מעט רגליים ובערב עשינו בישול ארוך בסירי הפויקה סביב המדורה.

קמנו ליום חדש, הלכנו במסלול מים שנקרא המג'רסה, פגשנו חברים מהצופים ועשינו מורלים ביחד והיה ממש מגניב. סיימנו את היום בשייט בכינרת וארוחה במסעדה מעולה.

כמה ימים אחרי חבר אמרקי שלי עזב, כי הוא מצופי אמריקה, לג'מבורי העולמי, החלפנו מזכרות ונפרדנו לשלום.

השבוע האחרון היה בירושלים, שם ביקרנו בהרבה מקומות, עשינו קבלת שבת בכותל, התנדבתי לעשות קידוש, למרות שאף פעם לא עשיתי קידוש .

אחרי השבת עשינו עוד הבדלה, אבל הפעם הבדלה של הייתה של "משפחת חץ וקשת" כי כבר ממש הרגשנו משפחה.

הטקס מתחיל ונגמר מהר, כמו החודש הזה שעברנו,  אחרי הטקס נפרדנו מכולם, חיבוקים ודמעות וכל אחד הלך לדרכו, אני כבר בדרך למחנ"ק.

ככה הסתיים לו חודש של חוויות במסדר דמעות של חץ וקשת,

עד היום יש לי משפט שאחת החברות האמריקאיות אמרה

"I'm not ready to go yet"