אתר קורס תג הצופיות

תמונת מגזין תג הצופיות שלי פורסם על ידי עידן מרזוק
בתאריך 30/10/2013
בכתבה זו צפו 3490 גולשים

תג הצופיות שלי היה הטיול הכי מעשיר ומהנה שעברתי בחיים שלי, הוא היה טיול מושלם!
הכרנו מלא אנשים נחמדים , מנגנונים, מעגנים ושיטות צופיות לעשות דברים מגניבים.

היום הראשון:
הגעתי מאשדוד אחרי נסיעה של כ-4 שעות:
בהתחלה חילקו אותנו לגדודים ואחוות, הייתי לבד בגדוד שלי ולא היה איתי אף אחד שאני מכיר
וקצת פחדתי שאני לא אסתדר עם כל האנשים שמסביבי אבל במהרה ישר הסתדרנו ובנינו את                המחנה שלנו ממש מהר בהרמוניה כזאת.. בנינו סוכה לכל אחווה מהגדוד ותורן מגניב וגם חדר אוכל
אחר כך קיבלנו את הדברים האישיים שלנו- חולצות התג, כובע,  חבל, קופסת אוכל ומבחן התג.
במבחן היה רשום את כל המטלות שהיה צריך לעשות כדי לעבור את התג בהצלחה, אחד מן הדברים שם היה לדבר בערבית ולשיר שירים בערבית. ואני אמרתי לעצמי "מאיפה זה נפל עליי?!"
אבל אחרי שהכרתי את הערבים שבאחווה שלי יותר טוב הבנתי שהם אנשים ממש נחמדים שיכולים לעזור לנו לדבר בערבית וללמוד שירים.
אח"כ המדריכים באו ועשינו א"ש לילה – שם בהתחלה התגבשנו ועשינו משחקי הכרות עם הקבוצה.
ואז חילקו אותנו למספרי ברזל ועלינו על ההר בטור לפי מספרי הברזל שקיבלנו, על ההר למדנו על אתג"ר בצצ"ת שזה דרך להשרדות בלילה ובנוסף למדנו על מפת הכוכבים ודרך יפה להציג אותם דרך קופסת נעליים, פנס ואגדות מהמיתולוגיה היוונית
אח"כ התחלקנו לזוגות והיינו צריכים למצוא את הזוג בחושך בכיסוי עיניים אך ורק על ידי סימן סודי שתיאמנו ביננו והבנו שבחושך שאר החושים מתחדדים ויותר קל לשמוע ולזהות.
חזרנו אחרי זה האחווה שיחקנו את המשחק ביג בודי שזה משחק שכמעט אף אחד לא הכיר וכולנו אהבנו את המשחק הזה מאז ובגלל זה נקראנו אחוות ביג בודי ואז התכוננו ללכת לישון

היום השני:
קמנו בערך בשעה 5 ועשינו "התעמלות בוקר"- אני הייתי קורא לזה התעמלות לילה אבל בסדר...
אחרי זה אילן זילכה עשה לכל התג מפקד זריחה שבו כל אחד חושב לעצמו מה הוא יכול לעשות היום ואיך הוא יכול לעשות היום כדי לשפר את מה שעשה אתמול ובנוסף כל גדוד היה צריך לעשות שיר או ברכה כזאת בבוקר ולומר או לשיר אותה לכל הגדוד והיה ממש נחמד
מיד אחרי זה  כל אחווה עברה תחנות בין כל מדריכי הגדוד שלימדו משהו אחר לדוגמה בלוק נהגים, קשר הצלה, קשר שטוח, קשר דייגים, ראש תורכי, אגרוף קוף, קשר שלמה ות"ס תס"ח
למדנו כל כך הרבה מכל הדברים האלה, דברים שיעזרו לנו בשבט ובהכנסת הצופיות לחניכים
מדי פעם בין התחנות  ירדו טפטופים כאלה ולא היה כזה נורא.
לבסוף בערב עשינו מסדר שקיעה ששם גם אילן זילכה עשה לנו כמו דימיון מודרך כזה וגם לחשוב מה עשינו היום כדי לשפר את אתמול וגם מה לעשות למחר
אח"כ הלכנו לא"ש לילה ובדרך שכבר
 יצאנו משטח היער פתאום התחיל גשם ממש ממש חזק שאילץ אותנו לחזור ולבטל את הא"ש לילה השני
ואז שחזרנו לשטח המחנה גילינו שכל התיקים שלנו נרטבו ובגלל שהגשם עוד המשיך אז לקחנו אותם למחסה וגם תלינו רשתות כאלה נגד גשם אבל הגשם היה חזק אז הלכנו לכמו סוכה כזאת נגד הגשם ושם ישנו בבטחה כל הגדוד

היום השלישי: הגיחה:

קמנו בשעה 4 בבוקר, לבשנו את החולצות הצהובות של התג ולקחנו את התיק למסלול שלנו, את "המוט הצופי" (מקל מטאטא) והחבל האישי אל האוטובוס לכיוון הר הכרמל ששם עברנו את הגיחה.
בשעה 5 הגענו להר הכרמל, אכלנו ארוחת בוקר והתחלנו את הפעילויות בהתחלה בנינו סולם מהמקלות מטאטא ומהחבלים אישיים ודורגל בצורת
A  והיינו צריכים להעלות איש עליו ולהתקדם עם הדורגל בזהירות ואח"כ היינו צריכים להבין מסר מ-2 דגלים וכל צורה איתם זה אות אחרת. ואז התקדמנו במסלול וראינו מדריך של קק"ל שעשה לנו פעילות טריוויה שהיתה ממש כיפית  ואז המשכנו במסלול והגענו למקום שממנו עושים סנפליג-ירידה מההר בצורה של 90 מעלות דרך רתמה.
אחרי הסנפלינג התקדמנו במסלול שבמהלכו היו פעילויות של המרל"צ שהיו כיפיות ובאחת מהן התנסינו בהכנת גשר כדי לעבור לצד השני מבלוק נהגים והפעילות הומחשה עם חידה של הזאב, הכבשה והחסה. אחרי זה חזרנו למקום שישנו בו ושם אחרי כשעה התחיל מפקד הסיום של התג שאליו נכנסנו כולם בצורה של ת"ס תס"ח (שמאל ימין שמאל) ושם קיבלנו את העניבות הסגולות המפורסמות של התג בטקס מהממם! שלהקה של הצופים הערביים העיוורים ניגנו כל כך יפה בתופים ובחמת חלילים ובנוסף גם הגיע לנו ביקור של סגן צופי אירופה,היה גם טקס חלוקת פרסים לצוותים והיה כל כך כיף
וגם הצטלמנו ליד הפסל של אריה כרוך עם הגרזן שתקוע בעץ (הסמל של התג)

היום הרביעי והאחרון:
קמנו בשעה 5 בבוקר ועשינו את ההתעמלות בוקר ואחריו היה את המסדר בוקר של אילן זילכה ואז כל גדוד ואחווה הלכו לפרק את המבנים ומאז כל מדריך עשה את המבחנים כדי לעבור את התג בהצלחה וכן אני עברתי את התג בהצלחה
ואז היה חלוקת תעודות עם הפאטצ'ים, הסיכות והכסיף
ומאז התחלקנו לאוטובוסים ונסענו הביתה והגענו בשלום

לסיכום!
תג הצופיות היא חוייה כל כך מהנה, מדהימה, מעשירה ומלמדת שעברתי אי פעם בצופים או בכל חיי
זאת חוייה בלתי נשכחת!!
אז למרות שישנו כמעט 3 או 4 שעות בכל יום עדיין כל כך נהנתי ואני ממליץ בכל הכנות שבעולם לצאת גם שנה הבאה וגם אני ארצה לצאת
אז... ניפגש שם?

עידן מרזוק  1/7 שבט הנחל מאשדוד, הנהגת שורק – גדוד 1 הגדוד הירוק, אחווה 3 ביג בודי