אתר חץ וקשת
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » אתר חץ וקשת » ארכיון הכתבות » כתבה: חוויה של פעם בחיים!

תמונת מגזין חוויה של פעם בחיים! פורסם על ידי ליאור סירקיס
בתאריך 12/12/2012
בכתבה זו צפו 2360 גולשים
על חץ וקשת שמעתי בפעם הראשונה מחברה שהייתה חלק מהמשלחת של 2011. ההתלהבות שבה היא דיברה על הקיץ המדהים שהיה לה, האנשים שהיא פגשה והחוויות שהיא חוותה פשוט עשו לי חשק לחוות קיץ כזה בעצמי.

האמת שהתלבטתי אם ללכת למיונים, לבד מכל השבט- קצת מפחיד, אבל אחרי שכנוע של אמא החלטתי בכל זאת לנסות. חיכיתי לתוצאות בהתרגשות ובלחץ, וכשקיבלתי תשובה חיובית לא היה אחד שלא ידע שאני מתכוננת לקיץ הכי אדיר בעולם! אחרי הכנות, סמינרים והמון התרגשות, התחלנו את החוויה המטורפת הזו שקוראים לה "חץ וקשת".

השבוע הראשון היה שבוע היכרות בירושלים. פגשנו את המפקדים המקסימים שלנו והתחלנו להכיר אחד את השני, להתגבש כצוותים וכמחלקות. ההיכרות הראשונית הייתה מוזרה קצת, והרגשנו את השוני בתרבויות- הישראלים עם האופי החם, ישר מתחילים לדבר, לחבק, לשאול, אני חושבת שהאמריקאים היו קצת בשוק, אבל מהר מאוד הם נפתחו אלינו וההתחברות הייתה קלה. תוך יומיים כבר היינו חברים טובים- האינטנסיביות הזו של לקום ביחד בבוקר וללכת לישון ביחד מחברת מאוד מהר. בשבוע הזה העברנו את השבת באכסניה בירושלים- אני מאוד לא מחוברת ליהדות, ובאה מבית חילוני לגמרי, והחוויה של קבלת שבת מסורתית הייתה בשבילי מאוד מיוחדת.

בשבוע השני התחלנו את שבוע הגדנ"ע- לינת שטח, אוהלי שדה, אין מקלחות, והרבה משמעת צבאית. הגדנ"ע של חץ וקשת שונה מגדנ"ע רגיל שעושים בבית ספר, בעיקר בגלל העובדה שאתה עובר אותו עם נוער שבשבילו צבא זה לא דבר מובן מאליו. במשך השבוע הזה התמודדנו עם דברים שגם אנחנו- הישראלים, לא היינו רגילים אליהם, והוא בהחלט שבוע מאתגר אבל ללא ספק אחד הכיפיים במשלחת. התפתחו בנינו בשבוע הזה דיונים מאוד מעניינים בנוגע לצבא, ולדרך שבה הנוער הישראלי והנוער האמריקאי רואים את הסיטואציה (הלגיטימית בעינינו וההזויה בניהם) שבה כל ילד שמסיים תיכון נותן שנתיים\שלוש למדינה במסגרת שירות בצבא.

השבוע השלישי היה שבוע צפון, שבוע שמלא מצד אחד באטרקציות- סנפלינג במערת קשת, ראפטינג בירדן, המג'רסה, ספורט ימי בכנרת ושינה על החוף, אבל מצד שני נגע גם בדילמות בחברה הישראלית ועסק הרבה בבני המיעוטים בחברה שלנו. נפגשנו עם נוער ערבי מהצפון, התנדבנו בשכונת עולים בה מתגוררות משפחות אתיופיות, ועסקנו הרבה בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

בשלב הזה כבר היינו חברים ממש קרובים- שלושה שבועות חיינו יחד, עברנו ביחד שבוע גדנ"ע, והיה אפשר להרגיש כבר שנרקמות חוויות וחברויות לכל החיים.

בשבוע הרביעי, לצערי, לא הייתי, כי הייתי במחנה קיץ, והאמת היא שלאורך כל המחנה רק חשבתי על מה יהיה כשאחזור למשלחת. היה כיף לחזור- כולם קיבלו אותי בחיוכים וחיבוקים, התעניינו איך היה לי במחנה, ואז הבנתי כמה התגעגעתי לאנשים האלה, שעברתי איתם כבר כמעט חודש של חוויה חד פעמית.

התחיל השבוע האחרון- ריח של סוף-

נסענו לתל אביב- העיר שבה אני גרה וללא ספק האהובה עליי. חפש את המטמון ברחבי העיר, שוק הכרמל, נחלת בנימין, והאווירה המדהימה של העיר שלא עוצרת לרגע. עם כל הכיף והחוויות של השבוע הזה- הרגשנו את הסוף, ולכולם זה היה קשה. הפרידה הייתה קשה- הידיעה שחלק מהאנשים האלה, שחוו איתך חוויה כזו אדירה- לא תראה לעוד הרבה מאוד זמן, הקשתה עלינו, והרבה דמעות זרמו שם.

משלחת "חץ וקשת" הייתה ללא ספק אחת החוויות הכי מיוחדות שיצא לי לחוות אי פעם, והאנשים המדהימים שפגשתי שם והדברים שלמדתי ילוו אותי לאורך כל החיים.

חמישיסטים, שישיסטים, שביעיסטים, (ותל אביבים במיוחד!)

אל תתלבטו, אל תחשבו בכלל- לכו למיונים!!!

בואו לחוות חוויה מדהימה של פעם בחיים!

ליאור סירקיס,

התל אביבית היחידה של חץ וקשת 2012,

פלוגה ב', מחלקה 4, צוות 13 אש!