אתר חץ וקשת
חץ  מגזין הכתבות דף הבית » אתר חץ וקשת » כתבה: "קיץ בלתי נשכח"

תמונת מגזין "קיץ בלתי נשכח" פורסם על ידי גילי מיליקובסקי
בתאריך 21/2/2012
בכתבה זו צפו 4018 גולשים

"קיץ בלתי נשכח " (?) , זו השאלה שליוותה אותי במהלך התוכנית ..

הכל התחיל בתחילת השנה, בתחילת ט' .. בשיחות שכב"ג הראשונות , שתי בנות ( אחת מהשכבה שלי ואחת בשכבה מעל ) באו עם הפוסטר של חץ וקשת , כמובן ששאלתי מה זה וישר ענו בקפיצה והתלהבות ! הן הסבירו לי שזה באמת דבר של פעם בחיים , שפוגשים אנשים מחו"ל בגילאים שלנו ועוברים על כל הארץ מהצפון לדרום , וממזרח למערב ! בהתחלה היססתי קצת , קצת הרבה .

בסוף הן שכנעו אותי ללכת איתן למיונים. הגענו למיונים ועברנו פעילות בקבוצות שהעבירו אותה הבוגרים של חץ וקשת 2010 . לאחר מכן עליתי אל הבניין עם עוד שני בנים , שאני לא מכירה לשיחות פרטניות , שלנו השלישייה ושל עוד שני אנשים מההנהלה של חץ וקשת. הרגשתי שלא עברתי , שאני לא מספיק מתאימה .. בקבוצה היו עוד הרבה יותר שהתאימו ! אז יצאתי בהרגשה שאם אני אעבור – נדיר , אם לא .. לא נורא .

כעבור איזה חודש ( אם אני זוכרת נכון ) שירי שמואלי ( מי שבאה איתי מהשבט בשכבה שמעליי ) צלצלה אליי בהתרגשות , שאני והיא עברנו את המיונים וזהו , אנחנו בפנים ! האמת שהתאכזבתי שלא בחרו בחברה שלי מהשכבה , אבל מבפנים הייתי מלאה באושר על כך שהתקבלתי .

וממש לקראת סוף השנה במאי – יוני יצאנו לסופ"ש – (סמינר הכנה ) לכל הישראלים של המשלחת ,לא הכרתי כמעט ואף אחד לא היה לי שום קשר עם אף אחד . ואני אספר את האמת היה קשה , אפילו קשה מאוד . ביום הראשון נשברתי ובכיתי , בגלל שלי לוקח זמן להיפתח עם בני אדם אבל כולם תוך שניה הפכו כולם חברים ואני דיי בחוץ, למרות זאת התחברתי עם עוד ארבע בנות שהיו מאוד נחמדות אליי והפכנו במשלחת להיות החברות הכי טובות ! כמובן שבסוף הכרתי את כולם והתחברנו כמשפחה אחת !

הגיע היום המיוחל , או שלא .. בכל זאת לאחר הסמינר , היו בי רגשות מבולבלים , לצאת לא לצאת ? תפסתי את עצמי ברגליים , קראתי ושמעתי שזו אחת החויות המדהימות בחיים ! ( ולא הכי הבנתי בהתחלה , כולם אמרו " קיץ בלתי נשכח " , בהתחלה זה לא היה נראה ככה בשבילי ) אז החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולא לוותר , לצאת להתגבר על כך , להכיר את כולם !

הגיעה השעה 4 , נפגשנו כל הישראלים ברידינג ..

נסענו אל האכסניה "בית יהודה" שמצאת בירושלים , התחלקנו לחדרים , הכרנו את המפקדים שילוו אותנו במהלך החודש הזה . אחרי התארגנות קצרה ירדנו להכין שלטים ל"חברינו לעתיד" שירדו מהטיסה שלהם בחמש לפנות בוקר ..

כולם התפזרו לחדרים ( כמובן אחרי שאכלנו ארוחת ערב ) וניסו להרדם קצת , אני לא כ"כ הצלחתי מההתרגשות ..

הגיעה השעה , הם ירדו מהמטוס הכרנו אותם בקטנה לא יותר מידי , עשינו להם קבלת פנים כמו שרק הצופים יכולים ! מורלים , צעקות , חיבוקים וכמובן עזרה עם המזוודות הגדולות !

חזרנו למלון , הייתה פעילות קצרה , הלכנו לארמון הנציב ראינו את הנוף , המפקד הסביר לנו  קצת על מה שאנחנו רואים , וחזרנו לאכסניה, אכלו, ישנו אבל עדיין לא מצאתי את עצמי . בשבוע הראשון היינו בירושלים , הכרנו יותר את האמריקאים , היה טקס פתיחה מרשים . לא ציינתי אבל ביום שישי של אותו שבוע , הכרתי את החברה הכי טובה שלי מאמריקה , תמנע. כולם הכירו אותה לפני , היא הייתה נורא פעילה בקבוצה של חץ וקשת בפייסבוק. ומאז , מאותו יום שישי , לא נפרדנו לרגע .. ישבנו יחד באוטובוס , הסתובבנו ביחד כל הזמן ! לא נפרדנו לדקה , ניצלנו את החודש הזה עד השניה האחרונה , וגם זה לא הספיק !

וואו השבוע השני ! שבוע הגדנ"ע !

זה היה שבוע קשה , מצחיק וכיף בו זמנית ..

יצאנו למסע בלילה , בחושך , לא ראינו כלום , אמרו להיות בשקט אבל כמובן שצחקנו ורק נהנינו .

דיברנו על מורשת קרב , דיברנו על מספר קרבות חשובים בתולדות ארץ ישראל , ודיברנו על הנושא הכאוב : גלעד שליט . הזדעזענו לשמוע שהאמריקאים לא תומכים בכלל בהחזרתו ! התחולל דיון סוער בצוות . ושם הגענו למסקנה שהם לא חושבים כמונו , אבל בכ"ז התחברנו אליהם בצורה מיוחדת .

ניווטנו קצת בשטח , עשינו מטווחים , ועשינו את מבצע " לה לה לנד " בפיקודו של המ"פ , היה נורא מצחיק , היה צריך להתקדם בשקט אל עבר המטרה , לעלות לאט מבלי שיבחינו בך , כל זה היה בלילה בחושך וכמובן ב"שקט" , המפקדים הם אלו שכביכול תפסו אותנו והורידו אותנו מהמטרה , אבל במקום להתאמץ יותר מידי , נשכבנו על הרצפה אני ועוד שתי חברות שלי ופשוט הלכנו לישון , דיברנו וצחקנו .. זו הייתה מין שיחת נפש כזו אל תוך הזריחה שהייתה מדהימה ד"א .

לסיום השבוע המעייף והמלוכלך הזה , נסענו לחוף מכמורת- מה לא היה שם ! נתחיל מהדבר הכי טוב! היתה שם מקלחת , אוכל נורמלי , בגדים מאווררים ( לא מדים ) , היה כיף לא נורמלי , אכלנו שיחקנו שש בש אכלנו ארטיקים ופגשנו מדוזות בחוף הים .

שבוע שלישי , שבוע צפון .. שבוע של חוויות רצופות אחת אחרי השניה !

היינו בראש הנקרה שהיה נורא יפה , בגבול של ישראל עם לבנון וכמובן בסוף .. בערב , היינו בחפלה דרוזית כמו שצריך , עם אוכל , מוזיקה וצחוקים (:

יום לאחר מכן עשינו סנפליג במערת קשת , וואו היה מפחיד אבל תוך כדי עם הנוף , האוויר והחברים מלמעלה ולמטה עשינו זאת !

ביום שלישי עשינו קייאקים , כולם בנהר אחד , שפריצים נופלים למים עולים מהמים מה לא ?! היה כ"כ כיף שהתבאסנו שזה היה קצר מידי ! בערב הקרינו לנו את הסרט בופור , מצד אחד היה מעניין , מותח ואפילו מרתק , אך מצד שני הסאונד והאיכות צפייה לא היו כמו שצריך (הייתה בעיה במערכת) אז זה הכניס קצת צחוק בעניין ..

ביום הרביעי הלכנו למין מוצב צבאי בהר בנטל , זה מין בסיס כזה מתחת לאדמה של צה"ל כמו מקלט , ומעליו היה נוף לכל הכיוונים , צפון דרום מזרח ומערב !

בסוף היום הגענו לכינרת , אך הכינרת שלנו.. התארגנו מבחינת תיקים ומקום לישון ( ישנו תחת כיפת השמיים , כולם יחד ) והלכנו לאכול , חיכה לנו בופה עם מבחר ענק של בשרים , היה טעים בהחלט וכולם היו מוכנים למסיבה , הבנות התייפיפו , הבנים שמו איזה אפטר שייב והיה ממש כיף , מלא אנרגיות , מוזיקה , ים , זה נכנס בול במקום !

ביום החמישי , היה לנו ספורט ימי בכינרת ! היה בננה , קייאקים , סירות עם פדלים , מזרונים וכדומה . נהנו מאוד וחזרנו הביתה עייפים אך מרוצים , חלק חזרו עם אמריקאים לארח , וחלק לא .

שבוע רביעי – שבוע דרום שבוע עמוס , צפוף ומדהים בו זמנית !

ביום הראשון ביקרנו בצריף של בן גוריון בשדה בוקר , ובא אלינו קצין שהסביר לנו על אחד מהמבצעים הצבאיים שקרו בצה"ל. בערב הוצאנו את הסווצ'רים ואיתם את הגיטרה , ישבנו בחוץ בקור אימים , ושרנו שירים עד שהגיעה שעת העוצר ! (:

מה לא עשינו ביום השני : רכבנו על גמלים , היינו באירוח בדואי ( עם אוכל בדואי , כמובן ! ( , היינו בטיול ג'יפים במצפה רמון , היינו בעין עקב- מעיין עמוק , כולם קפצו פנימה מלא פעמים- נהנינו מאוד! קינחנו בלינת שטח ( כמו בצופים ;) ) עם מדורה , גיטרה ועוף בגריל !

היום השלישי והכי חשוב ! התחלנו בקניון האדום –לא, אין בו חנויות, אלא קירות זקופים עשויים מאבן חול ! לאחר שהתעייפנו וסיימנו לעלות את העלייה הגדולה בסופו , הדבר לו ציפינו הגיע !

א י ל ת.  קודם כל התחלנו בלתפוס קצת צבע בים, בערב עשינו קניות בטיילת ובקניון ! היה קצר מידי \:

ביום הרביעי – היה לנו סיור בקיבוץ יטבתה , כמובן שקיבלנו שוקו בשקית ( שמסיבה כלשהי האמריקאים נורא התלהבו מזה ) , היינו בגבול עם ירדן וחזרנו מוקדם לאכסניה שלנו במצדה כי היינו צריכים לקום מוקדם יום למחרת ..

ביום החמישי העירו אותנו בשתיים לפנות בוקר , כי בשעה שלוש כבר היינו צריכים להיות מוכנים בלובי , אבל זה היה קשה , כי זה היה הלילה המצחיק בחיינו , לא נרדמנו מרוב צחוק ! אבל בכ"ז קמנו כמו גדולות והיינו מוכנות , טיפסנו את מצדה ברגל , דרך שביל הנחש .. זה אומנם הרגיש כמו נצח אבל העברנו את זה בצחוק ובהנאה ! הגענו לפסגה , הסבירו לנו על מצדה , עמדנו במסדר , שתי הפלוגות , האמריקאים והישראלים כאחד ! הכריזו על מצטיינים, לפי פלוגות , מחלקות וצוותים , כל אחד מאיתנו קיבל דיסקית שכתוב עליה את השם של הילד ו"חץ וקשת 2011 ", לאחר מכן הגענו אל ים המלח התרחצנו שם בהנאה , האמריקאים קנו בוץ מים המלח , הישראלים לא פראיירים , כמובן ולא קנו והשאילו מהם ;) . נסענו לירושלים , נטענו עצים , אכלנו לאחר מכן , ובשעה טובה חזרנו לאכסנייה האהובה עלינו ! בית יהודה בירושלים . התקלחנו , אכלנו ולאחר מכן המפקדים העבירו פעילות הכנה לביקור של יד ושם . נגמרה הפעילות , חזרנו לחדרים , וישנו .

ביום שישי, ביקרנו ביד ושם , זו הייתה חוויה חזקה בשבילנו , ולאחר מכן הגענו להר הרצל ברגל , ראינו קברים של אנשים חשובים שקבורים שם , וכמובן את קברו של הרצל . חזרנו לאכסנייה , אכלנו, ישנו צהריים , ולאחר מכן עשינו קבלת שבת , תפילה וכדומה .

בשבת זה היה יום של טוטאל מנוחה ! ההורים של הישראלים , וחלק מהמשפחות של האמריקאים שגרות בארץ באו לבקר , נכנסנו לבריכה , השתזפנו בשמש החמימה , במוצאי שבת עשינו הבדלה ויצאנו אל המדרחוב בירושלים - קנינו כל מיני דברים, הסתובבנו, אכלנו ונהנינו .

השבוע האחרון , לצערנו הוא הגיע מהר מידי מהצפוי , עבר מדי מהר ונגמר וזהו .

היום הראשון התחיל , התנדבנו בירושלים , ביקרנו במכון איילון , ולסופו של יום רגוע , הגענו לנמל , אכלנו , קנינו, הסתובבנו וישבנו בבתי קפה , על סתם ספסל בנמל או משהו בסגנון (:

הגיע היום השני ונשארו לנו רק שלושה ימים , היינו בשוק ! בבוקר היינו בכיכר רבין ולאחר מכן במוזיאון רבין , היה לנו גם זמן חופשי באבן גבירול וגן העיר שבהם אכלנו , לאחר מכן הגענו אל מרכז הירידים (מול הלונה פארק) והביאו לכל אחד זוג אופניים וקסדה ! נסענו כולם יחד , ממרכז הירידים עד כמעט לנמל יפו ! בדרך עברנו את רידינג , את נמל ת"א , ספורטק וטיילת ת"א . זה נשמע הרבה אבל בסה"כ זה עבר מהר , מהר מאוד !

אחרי שהחזרנו את האופניים , וחיכינו על הדשא לאוכל , התחלנו בהתעמלות קרקע כולם הפגינו את כישוריהם , כל אחד עשה משהו אם זה גלגול או סלטה בלי ידיים ! צחקנו , נהנינו , אכלנו ולאחר מכן הלכנו במרחק הליכה אל נמל יפו , שם סיפרו לנו סיפור קצר , ביקרנו ברחובות יפו העתיקה , ולבסוף חזרנו אל האכסניה האחרונה בהחלט , בכפר הירוק ..

ביום השלישי – היינו אמורים ללכת לאורכו של רחוב רוטשילד אך "תקפה" אותנו מחאת האוהלים , אבל למרות זאת הלכנו שם , התלהבנו שביקרנו שם והאמריקאים התלהבו גם הם! בסוף רחוב רוטשילד , הגענו להיכל העצמאות , היכן שהקימו את המדינה , בהתחלה הראו סרט קצר על המקום ומה שקרה בו , ולאחר מכן נכנסו אל המקום שבו הקימו את המדינה !

במרחק צעידה משם הגענו אל נחלת בנימין , הלכנו לאכול , להסתובב בשוק ובמדרחוב , קנינו קצת , ולאחר מכן חזרנו אל האכסנייה בשביל הכנות למסיבת סיום !

לפני המסיבה עשינו פרידה צוותית , כל צוות עם המפקד שלה , דיברנו התחבקנו בכינו מעט והצטלמנו J

אחר כך פרידה מחלקתית , כל המחלקה ישבנו בחדר אחד , עשינו "טקס אוסקר" כמו בימים האחרונים של המחנה קיץ בצופים .. המפקדים הקדישו לנו שיר , צחקנו מעט , דיברנו ..

הגענו אל המסיבת סיום , זו הייתה מסיבת בריכה , ומוזיקה תוך כדי ! לפני זה הכינו לנו מנגל ישראלי טוב , ואמרו תודה למפקדים , למ"פים , לסמלים , מ"ממים .. אחר כך כולם הורידו את הבגדים היפים, השמלות , הג'ינסים הכל- וירדו לבגדי ים ! נהנינו בבריכה, הצטלמנו , רקדנו , קפצנו והכל ביחד , המסיבה האחרונה שלנו .. שגם היא עברה מהר מידי .. אחר כך עלינו על האוטובוסים וחזרנו לאכסניות , דיברנו , צחקנו כולם יחד , מנצלים את הרגעים האחרונים שלנו יחד ..

טוב , לכל דבר יש סוף וגם לחץ וקשת , הגיע לצערנו היום האחרון ..

התחלנו בדבר ראשון , הגענו לעזריאלי , הסתובבנו שם במשך כמה שעות טובות , עשינו קניות , אכלנו , הסתובבנו , ולבסוף עלינו על חאקי , אותו מזמן לא פגשנו ( מתחילת חץ וקשת ) , עלינו על האוטובוסים לכיוון היכל התרבות של בת ים , התחלנו לצחוק עם המפקדים שנהיו במהלך הקיץ כאחים גדולים .. הצטלמנו עם הכומתות והאמריקאים הבטיחו שהם יבואו לעשות צבא J

הגענו אל היכל התרבות , התיישבנו , הגיעו ההורים , התחילו כמובן הנאומים , חלק בעברית חלק באנגלית מי שהבין .. הבין !

העלו מפקדים מצטיינים , סמלים מצטיינים וממ"מים מצטיינים , המפקד המצטיין היה של הצוות שלי , הוא היה ועדיין הכי שיש !

אחר כך העלו מצטייני מחלקות ופלוגות , שרו שירים באמצע וזהו , בערך זה נגמר  ..

יצאנו החוצה אל החום של בת ים , כולם מזיעים מרוב הלחות , אבל לא היה אכפת ! התחבקנו אחד עם השני , כאילו מישהו מאיתנו הולך למות , אני בטוחה שניפגש בהמשך , נפרדנו מהמפקדים , מהצוות , מהמחלקה , מהפלוגה , מהפלוגה השניה , ומהישראלים ..

בתוך חודש הפכנו למשפחה , זוכרים את ההתחלה שלי ? שלא הלך כ"כ משהו , שהיה לי קשה , בסוף .. זה הפך לדבר שאי אפשר להיפרד ממנו , ללא ספק עכשיו הבנתי למה כותבים " קיץ בלתי נשכח .. "

למרות שבתאריך 27.7 זה נגמר , הרבה נשארו עוד בארץ וחזרו בטיסות מאוחרות יותר !

נפגשנו רבות בזמננו הפנוי , הלכתי איתם להסתובב , באו לישון אצלי .. פשוט לא הייתה הרגשה של הפרידה ..

אבל עכשיו כשאני מסתכלת על זה אחורה, כמה חודשים אחרי .. הם כ"כ חסרים לי , הלוואי והייתי חוזרת על הדבר הזה שנקרא חץ וקשת ! על כל הדברים , הרעים ,הטובים , הקשים והקלים . לא משנה לי מתי , העיקר לחזור להיות איתם שוב יחד !

תודה על הדבר הכי מושלם בחיי , שינה אותי לטובה , דירבן אותי לעשות דברים , חישל אותי , הפגיש אותי עם נערים ונערות מהארץ ומהעולם ! תודה רבה , לצוות חץ וקשת 2011 שנתן לי את ההזדמנות הזו ..