zofim.org.il
  
 


 


שלב שישי - ארגון ומנהלות

א. פרסום ושיווק

בעולמנו היום, בו מתוך שעה של שידורי טלוויזיה או רדיו אנו "נהנים"
מעשרים דקות של פרסומות, עולם ההופך לתחרותי
יותר ויותר ושבו הערכים אינם עוד במקום הראשון,
אין לנו מנוס אלא ללכת עם הזרם וכמו שאומרים: "
if you can’t beat them – join them..."

אם לא נדע איך עובד הפרסום, לא נוכל להתמודד עם המתחרים על ליבם של חניכינו.
העיקרון פשוט מאד ומה שצריך זה בעיקר ראש-פתוח,
רב-מימדי וקצת משוגע כדי לפרסם ולהצליח לשווק אפילו קרח לאסקימוסים. לא נהיה פה מדעיים,
אז נשתמש לחילופין במושגים שיווק, שכנוע ופרסום.


בשפה צופית הכוונה היא זהה: אלה הכלים והמתודות שבעזרתם ניידע את כל מי שצריך לדעת,
את כל מה שהוא רוצה וצריך לדעת, על מנת להשיג מקסימום הרשמה לטיול.

תהליך תכנון העבודה מורכב משלושה שלבים:
1. זיהוי קהל היעד - למי פונים ?
דוגמא: החניך, הקבוצה, השכבה, ההורים, הקהילה, הרשות, השבט. מי נכלל בכל קהל יעד?
מה מאפיין אותו (מיני-שיקוף מצב) –
מה הוא יודע, מה עמדותיו, מה הוא חושב? למה הוא מצפה, ממה הוא חושש?
היכן הוא נמצא – בשבט, בבית הספר, בשכונה?

2. הגדרת המטרה - מדוע פונים ?
כמובן שהמטרה של השיווק היא הרשמה לטיול.
אך יש להבחין בין המטרה הכללית שלנו לבין המטרה שרלוונטית לכל קהל היעד.


דוגמאות:

  • להורים: הפגת חששות בנושא הביטחוני, יצירת שיתוף פעולה.
  • לחניכים: יצירת התלהבות לקראת הטיול ורצון להשתתף בו.

כלומר - לכל אחד מקהלי היעד יש להציב מטרות לפרסום הנוגעות אליו.

3. בחירת האמצעים - איך פונים ?
לאחר שהגדרנו את קהלי היעד ואת המטרות לכל קהל יעד,
נמצא את האמצעים לשווק. מהם האמצעים העומדים לרשותנו?
כיד הדמיון הטובה, במסגרת הזמן והתקציב. שיווק אינו רק פוסטרים.
למעשה בכל הזדמנות בה אנו בוחרים לשוחח ולהציג את הפעילות אנו משווקים אותה.
לכן מסע פרסום יכול להיות מורכב משלטי חוצות, ג'ינגלים אך גם משיחה קבוצתית,
אסיפת הורים, פעילויות בנושא ועוד.
אם נראה בפעילויות אלו אמצעי שיווקי, נשכיל להשתמש גם בהן לפרסום הפעילות.
יש לזכור כי אנו עוסקים בשיווק חינוכי ולכן המטרה קשורה גם בתהליך
העובר על החניך ולא רק בתוצאות הסופיות !

(מה זאת אומרת שיווק חינוכי? שאנחנו לא שוכחים את הערכים שלנו תוך כדי...)

לדף זה מצורף נספח: תוכנית השיווק של הקבוצה/גדוד שלי הכולל:

1. למי פונים (הגדרת קהלי יעד)

2. מדוע פונים (הגדרות מטרות לקהלי יעד)

3. איך פונים? (אמצעי הפרסום לכל קהל יעד)

4. רשימות (מטבח, מחסן, למדריך, לרשג"ד, חניכים) 

 

  

 

 



קובץ נלווה:  קובץ נלווה  נספח שיווק (70 KB) צפייה בקובץ שמירת הקובץ
הקובץ לא נסרק מפני וירוסים באופן אוטומטי וההורדה הינה על אחריות המשתמש בלבד !
במידה ונתקלתם באתר בקובץ נגוע, אנא הודיעו לנו על כך מיד !

פרסם כתבה »